Przedmiot działalności i kompetencje
Cele i zadania Szkoły
Szkoła Podstawowa realizuje cele i zadania określone w Ustawie o Systemie Oświaty umożliwiające uczniom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły i pozwalające kontynuować naukę na kolejnym etapie kształcenia.
Szczegółowe cele i zadania określa statut Szkoły.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych
Zgodnie z zapisami Ustawy Prawo oświatowe dyrektor szkoły rozstrzyga o sprawach związanych z realizacją obowiązku szkolnego, takich jak:
- wcześniejsze przyjęcie dziecka do szkoły podstawowej (art. 36 ust. 2),
- odroczenie rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego (art. 36 ust. 4),
- odroczenie rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego w przypadku dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 38),
- zezwolenie na spełnianie przez dziecko, odpowiednio, obowiązku odbywania rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą (art. 37 ust. 1),
- cofnięcie zezwolenia, o którym mowa wyżej (art. 37 ust. 8),
- skreślenie ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły lub placówki (art. 68 ust. 2),
- zezwolenie na indywidualny program lub tok nauki (art. 115 ust. 1).
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. (Dz.U. 2019 poz. 373 z poźn. zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Podstawa programowa
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 22-04-2025 - Edycja treści
- 11-05-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 174